Olvasom az Apple blogon, hogy az egyik nagy hazai forgalmazó, az XMS cirka 120 darab gépet kapott a launch day-re, a tizedét annak, amit szeretett volna. Több jel mutat arra, hogy a nemzetközi helyzet (mely ugye per definitionem fokozódik) sem rózsásabb, például az, hogy az online store-ban a ma hajnalban látható 2-3 hét szállítási időből mostanra 3-4 hét lett. Csak a rend kedvéért: ez a mutató nem azt jelzi, hogy mennyi idő alatt kapja meg a vásárló a gépet a rendelés leadását követően, hanem azt, hogy mennyi idő múlva érkezik készlet. Onnantól játszik a 3-8 munkanapra saccolt kiszállítási idő, tehát annak, aki ma Nyugat-Európában iPad 2-t vesz az internetes Apple Store-ban, minimum 4-5 hetet kell várnia ahhoz, hogy a drágaszágát kézbe vehesse.
A hivatalos online értékesítés tehát jelenleg szimpla blöff, nincsenek mögötte készletek.
Üröm az ürömben, hogy hajnalban, a forgalmazás megkezdésekor a nyugati Apple Store-ok a durva – de azért azt nem mondhatja senki, hogy nem várt – terhelés alatt megadták magukat: a termék kiválasztása még működött, de a check out már nem, fizetésnél a rendszer hibaüzenettel elszállt. A Twitteren anyáztak is sokan emiatt rendesen.
Viszont a tanulság megint az, hogy az Apple valamit baromi jól csinál. Effektíve nem létező készletekre behazudtak egy váratlanul korai termékbevezetést, noha reálisan azt nagyjából egy hónappal később lehetett volna kivitelezni. Ezzel a huszárvágással csúnyán alátettek a konkurenciának, melynek fürgébb képviselői a legjobb esetben is csak a második negyedévben tudnak piacra lépni a saját tabletjeikkel (ha az USA-ban már kapható Motorola Xoomot nem számítjuk, és ne számítsuk). Igaz, hogy az iPad 2 sem lesz a vásárlók kezében hamarabb, de mire erre rájönnek, már rég megrendelték...
Szóval kicsit ki lett cseszve itt a vevőkkel, az ügyfelekkel egy stratégiai cél érdekében: át lettek verve. Ez viszont azon nem változtat, hogy a horgot már bekapták.
Utolsó kommentek